Fallstudier

Över 10 miljoner resenärer har använt CIBT och dess dotterbolag CIBTvisas för att ordna den dokumentation de behöver för att resa nästan var som helst i världen. Vi erbjuder en snabb och enkel lösning för resenärer som behöver visum och andra viktiga dokument som krävs för inresa i många länder över hela världen.  Vi jobbar hårt för att hitta en kreativ lösning när en resenärs resa är i fara. 

Följande fallstudier visar hur privatpersoner, företag, reseföretag och kryssningsrederier drar nytta av samarbetet med oss.

Vi tillhandahåller personlig och professionell service

  1. Teknik möter reseinnovation

Problem: Ett internationellt flygbolag med rykte om sig att alltid använda den mest moderna tekniken var intresserade av att erbjuda sina passagerare omedelbara beviljanden av australiensiska ETA-visum. 

Lösning: CIBT:s teknikergrupp utvecklade ett program som gör att passagerarna sömlöst kan gå från flygbolagets webbplats till en varumärkt portal för att ordna ett ETA-visum i realtid.  Passagerarna kan nu beviljas tillstånd för inresa i Australien på fem minuter eller ännu kortare tid.  På portalen finns även information om alla resmål som täcks av flygbolagets rutter.  Flygbolaget kan nu känna sig säkra på att deras passagerare får den mest uppdaterade versionen av det australiensiska ETA-visumet samt visuminformationen.

  1. Kreativa visumlösningar

Problem: Ett stort kryssningsrederi höll på att ta ombord passagerare för att inleda en världsomspännande kryssning på 100 dagar. Då upptäckte de att 8 av passagerarna inte hade ansökt om något av alla de visum som krävdes för resan.

Lösning: En visumkonsult från CIBT skickades ut till fartyget, tillsammans med formulären för visumansökningar till alla länder. Efter att ha samlat in alla pass och annan nödvändig dokumentation ordnade CIBT en brådskande handläggningsprocess på ambassaderna i fråga.  Vår medarbetare kunde sedan flyga ut till nästa anlöpningshamn och lämna över passen personligen, tillsammans med de nödvändiga visumen, till fartygets purser.

  1. Personlig service dygnet runt

Problem: En bankdirektör kom tillbaka till Norge med ett tidigt morgonflyg och skulle sedan resa till Indien samma kväll. Han hade dock inte det visum som krävdes.

Lösning: CIBT lade upp en plan tillsammans med resenärens sekreterare för att hämta affärsbrevet, inbjudan och fotografier dagen innan. Sedan använde CIBT sin mottagningstjänst för att ta emot resenären nästa morgon när han anlände till flygplatsen klockan 08.00.  Resenären skrev under sitt ansökningsformulär och lämnade över sitt pass till visum- och passexperten från CIBT. Därefter skickades dokumentationen med ilfart till ambassaden för handläggning under samma dag. CIBT kunde hämta upp det utfärdade visumet och leverera passet till direktörens kontor innan han åkte till flygplatsen samma kväll.

  1. Lagarbete ger vinnande resultat

Problem: Ett fotbollslag från engelska Premier League fick väldigt kort tid på sig att ordna ett flertal visum åt sina spelare för att delta i en uppvisningsmatch i Ryssland.  Spelarna i fråga befann sig dock utomlands på en kortare semester.

Lösning: CIBT kunde samordna en plan med lagets reseorganisatörer för att göra brådskande visumansökningar och officiella inbjudningar för spelarnas räkning, ordna ett andra pass till dem och ordna med inbjudningar till Ryssland. Visumen handlades på var och en av de olika ambassaderna och laget kunde resa iväg till matchen som planerat.

Tjänst med digitalfoton

CIBTvisas digitala fototjänst är ett utmärkt sätt att leverera ett digitalfoto för din visumansökan. Du behöver bara ladda upp ett foto och sedan ser våra experter på fototjänsten till att ditt foto uppfyller alla riktlinjer och krav som ställs för ansökan innan de skriver ut det och skickar in det till ambassaden.

Mer info

På väg till Australien?

Ansök online och ordna ett elektroniskt visum för resor till Australien på bara ett par sekunder.   

Med ett ETA-visum kan du resa till Australien hur många gånger du vill inom 12 månader efter utfärdandedatumet.

Mer info